آداب رفتن به کنسرت موسیقی

موسیقی همیشه مورد توجه انسان قرار می‌گیرد. زیرا آنجا که سخن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود. موسیقی بیانگر احساسات انسان است. موسیقی زنده برای انسان ها بسیار لذت بخش تر است به همین دلیل افراد علاقه زیادی دارند تا به کنسرت بروند. اگر به کنسرت رفتن علاقه دارید خواندن مقاله آداب رفتن به کنسرت موسیقی خالی از لطف نیست.  

آداب رفتن به کنسرت

1- موبایل را خاموش کنید.

در کنسرت به خصوص اجراهای سمفونی و … زنگ خوردن موبایل بسیار زشت است زیرا ناگهان در حین اجرا صدای ناهنجاری شنیده می‌شود که حواس سایر شرکت کنندگان و حتی اجرا کنندگان را پرت می‌کند به همین دلیل بهتر است به محض ورود به سالن گوشی خود را سایلنت کنید.

2- فیلم نگیرید.

در هر کنسرتی گروه فیلمبرداری حرفه‌ای وجود دارد. به همین دلیل نیازی نیست شما فیلم بگیرید. فیلمبرداری در کنسرت ممنوع است زیرا ممکن است شما از صورت شرکت کنندگان نیز به صورت ناخودآگاه فیلم بگیرید. در این صورت مسئولین می‌توانند گوشی شما را ضبط کنند.

3- از جای خود بلند نشوید.

از آنجا که فاصله صندلی ها زیاد نیست با بلند شدن شما چند نفر نیز باید از جای خود بلند شده و افراد پشتی نیز نمی‌توانند به خوبی اجرا را ببینند. پس سعی کنید تا اتمام یک قطعه از جای خود بلند نشوید.

4- خوردن و آشامیدن درست نیست.

خوردن و آشامیدن در حین اجرا درست نیست زیرا ممکن است صدا یا حتی بوی آن برای سایرین خوش آیند نباشد. باید رعایت حال سایر شرکت کنندگان را نیز کرد.

5- صحبت و سروصدا حین اجرا ممنوع

تا زمانی که یک قطعه تمام نشده هنرمند را تشویق نکنید. تشویق و صحبت در حین اجرا اصلا درست نیست.

6-کودکان را به کنسرت نبرید.

کودکان و نوزادان علاقه ای به شرکت در کنسرت به خصوص سمفونی ها و موسیقی سنتی ندارند. به علاوه نمی‌توان آنها را مجبور کرد ساکت باشند، گوشه‌ای بنشینند و گریه نکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.