بیوگرافی احسان علیخانی

احسان علیخانی یکی از مجریان معروف صدا و سیما است که با برنامه ماه عسل به شهرت رسید. این مجری توانا در سال 1361 در آبان ماه متولد شد. احسان مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران را دارد. او کار خود را با دستیاری کارگردانی شروع کرد. 

 

خانواده احسان علیخانی

احسان علیخانی در آبان سال 1361 در تهران به دنیا آمد. او یک برادر و دو خواهر دارد که همگی ازدواج کرده‌اند. احسان کوچکترین فرزند بوده و هنوز مجرد است. مادر او یک پرستار بازنشسته است.

در سال 96 احسان در برنامه ماه عسل بیان کرد که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند و او بچه طلاق است. به همین دلیل شایعه فرزند شهید بودن او رد می‌شود.

هنر شغل دوم

احسان در مقطع پیش دانشگاهی متوجه شد که به هنر و بازیگری علاقه بسیاری دارد. با این حال با توجه به سخنان اطرافیان تصمیم گرفت در رشته دیگری تحصیل کند و هنر را به چشم شغل و الویت دوم خود ببیند. به همین دلیل او در سال 1379 با رتبه 770 در رشته مدیریت بازرگانی وارد دانشگاه تهران شد. اما از آنجا که به هنر علاقه داشت، در دوره های مهرورزان شرکت کرد و سپس به عنوان دستیار کارگردان وارد کار سینما و ساخت تیزرهای تبلیغاتی شد. در سال 1380 در فیلمی به نام پرونده‌های مجهول بازی کرد. این اثر اولین و آخرین تجربه بازیگری احسان علیخانی بود.

آغاز کار به عنوان مجری

در سال 1383 توسط موسسه مهرورزان به تلویزیون جهت مجری گری معرفی شد و کار خود را با برنامه پسرای ایرونی شروع کرد. در همان سال مدتی برنامه صبح آمد را در شبکه 3 اجرا کرد. در سال های 84 و 85 نیز در برنامه جزر و مد درخشید اما با برنامه ماه عسل که در سال 86 شروع کرد به شهرت رسید.

برنامه ماه عسل

برنامه ماه عسل

ایده برنامه ماه عسل توسط احسان علیخانی در سال 86 ارائه شد. اما به دلیل مشکلات سلیقه‌ای در اجرای این برنامه سال 87 اجرای برنامه ماه عسل به محشن افشانی سپرده شد که با موفقیت چندانی رو به رو نبود و پس از چند قسمت دوباره کار به احسان داده شد.

در سال 89 نیز دوباره به علت مشکلاتی بین مدیران شبکه 3 و احسان علیخانی اجرای ماه عسل به حسن جوهرچی سپرده شد ولی در سال 90 دوباره احسان علیخانی برنامه را اجرا کرد. در سال 91 نیز برنامه ماه عسل به علی ضیا سپرده شد اما در انتها دوباره اجرای این برنامه به احسان علیخانی سپرده شد. در انتها نیز با جدایی احسان از ماه عسل این برنامه به طور کلی از لیست برنامه‌های ماه رمضان حذف شد. در حال حاضر احسان علیخانی مجری برنامه عصر جدید، یک برنامه استعدادیابی می‌باشد.

بخشی از زندگی شخصی احسان علیخانی

احسان یک فوتبالیست حرفه‌ای بوده و در دوران دبیرستان بیش از یک سال در تیم نوجوانان پرسپولیس و یک سال در سایپا بازی کرده است. اما به علت شکستگی پا مجبور شد فوتبال را رها کرده و به تنیس و فوتسال مشغول شود. در حال حاضر او طرفدار تیم پرسپولیس است.

شایعه شده بود که او حقوقی میلیاردی برای اجرای برنامه ماه عسل در تلویزیون میگیرد ولی خود احسان علیخانی بیان کرد دستمزد او برای یک سال 45 میلیون است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.